23.12.08

ΝΤΡΟΠΗ ΜΟΥ



Όταν τα κέφια είναι χάλια, όταν αισθάνεσαι ότι η ζωή σε προσπερνάει, όταν σε δυό μέρες είναι Χριστούγεννα και συ ούτε έχεις στολίσει, αλλά ούτε και θέλεις.

Όταν τα γεγονότα τρέχουν με ρυθμούς τρελούς, όταν παρακαλάς μέσα σου αυτό που ξεκίνησε να μην τελειώσει άδοξα, να μην χαθεί η ουσία στον δρόμο, να μην πάει το αίμα χαμένο.

Όταν το μόνο που θέλεις είναι να είσαι όλη την μέρα κουκουλωμένος, κρυμμένος από όλους και από όλα.

Τότε, τι κάνεις?

Δεν μπορώ να πω ότι φέτος είναι τα πιο όμορφα μου Χριστούγεννα. Μια παγωμένη αδιαφορία με έχει ρίξει κάτω.

Είναι μέρες που θέλω να μιλήσω για τα γεγονότα, αλλά το μόνο που θα βγει είναι θυμός και βρισιές.

Για όλους και για όλα. Και κυρίως για μένα, που επιτρέπω να μου φέρονται έτσι. Που τους ψηφίζω για να μου φέρονται έτσι.
Δεν θα γίνω καλύτερος άνθρωπος, δεν θέλω να γίνω. Θέλω όμως να μου φέρονται καλύτερα. Έχω την απαίτηση να μην υποτιμούν την νοημοσύνη μου.

Συνταγή Χριστουγεννιάτικη ήθελα να σας γράψω. Φαγητό που κάνουν τις γιορτές στην Μυτιλήνη, αλλά δεν μου βγαίνει.

Προτιμώ να πάρω την κατσαρόλα και να την πετάξω στα μούτρα τους, στο δέντρο τους, στις ζωές τους.

Ξέρω ότι και σεις αισθάνεστε πάνω κάτω τα ίδια. Σας διαβάζω. Βαρέθηκα να είμαι το πιόνι τους. Βαρέθηκα να κάνω θυσίες για να περνάνε οι άλλοι καλά. Τώρα θέλω να κάνουν οι άλλοι θυσίες, για να περάσω και γω καλά.

Χριστουγεννιάτικο τραγούδι ήθελα να ανεβάσω αλλά δεν μου βγαίνει. Αντ' αυτού, Λοΐζος, Λόρκα, Γκάτσος.

Το άκου ανθρωπάκο του Weilhelm Reich, θα ξαναδιαβάσω. Να δω που έκανα λάθος, να δω που φταίω.

Δεν έχω ευχές για φέτος να φέρω. Μόνο ένα μεγάλο ντροπή τους. Μόνο ένα μεγάλο ντροπή μου.

υγ. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον φίλο Δημήτρη, που του χτυπά ο στρατός την πόρτα, για το mail που μου έστειλε.

32 comments:

  1. μα αυτό ακριβώς! δεν είναι θέμα ντροπών ούτε θέμα θυσιών. είναι θέμα λογικής. όχι δικής σου δικής μου δικές των. θέμα κοινής λογικής. η μέρα ξημερώνει η νύχτα νυχτώνει. και η ζωή είναι για όλους. ποτέ μου δεν το κατάλαβα. αφού όλοι χωράμε γιατί στριμωχνόμαστε;

    ReplyDelete
  2. Γιατί έτσι;; Καλύτερα να σκεφτείς αλλιώς Παύλο! Να χαρείς αυτές τις γιορτές, όπως και όλες όσες θα έρθουν..
    Δεν ξεχνάμε όσα έγιναν φυσικά..

    ReplyDelete
  3. Σε μια χώρα που μετά το σκάνδαλο με το βατοπέδι, η κυβέρνηση θεώρησε σκόπιμο να βγάλει διαφήμιση για τη φορολογική συνείδηση, περισσεύει το θράσος.
    Σε μια χώρα, όπου (όπως πολύ σωστά είπε ο πιτσιρίκος) φυλάνε ένα ψεύτικο δέντρο για να μην καεί, όταν πέρυσι άφησαν χιλιάδες αληθινά να γίνουν στάχτη, περισσεύει η αηδία.
    Σε μια χώρα όπου ο πρωθυπουργός λέει "παρακολουθώ τις τελευταίες μέρες τηλεόραση και τώρα έχω πλήρη εικόνα", περισσεύει η ξεφτίλα.

    Έλεος πια...


    υγ1: άντε με τσίτωσες - δεν τα γράφω στο blog (γιατί δεν θέλω) και τα 'γραψα εδώ (σε περίληψη)
    υγ2: εσύ άσε τις ντροπές - φταίμε, ναι, που τους ψηφίζουμε, αλλά όχι και να ντρεπόμαστε... ίσως ήρθε η ώρα να αναθεωρήσουμε

    Ήσυχες μέρες εύχομαι να περάσετε
    Σε φιλώ

    ReplyDelete
  4. Υγεία να ευχηθούμε

    [να ευλογήσουμε και τα γένια μας]

    όλα τ'άλλα στρώνουν. ελπίζουμε δλδ

    ReplyDelete
  5. δεν ξέρω τι να σου πω βρε Παύλο
    ούτε τι να μου πω ξέρω.
    αναρωτιέμαι τι είναι αυτό που θα μπορέσει να αντιστρέψει όλη αυτή την κατάσταση.
    Ήσυχες γιορτές να έχουμε και ελπίζω ότι όλα θα γίνουν όπως πρέπει και όχι όπως πριν.
    φιλιά

    ReplyDelete
  6. Καταλαβαίνω ακριβώς τι θέλεις να πεις, τα ίδια αισθάνομαι κι εγώ. Κι αν δεν ήταν για το παιδί, ούτε δέντρο θα είχα στολίσει ούτε τίποτα.

    Υπομονή φίλε, να δούμε που θα μας βγάλει η κατάσταση.

    υγ. πέρνα από το κουκουβαγιόπαιδο, αύριο το πρωί μετά τις 7:00, να σας πούμε τα κάλαντα :))))

    ReplyDelete
  7. ταρακουνητικό το κείμενό σου. και όντως η ντροπή είναι μεγάλο θέμα... ολονών μας τελικά... όπως είπε και ο MAD υγεία ας υπάρχει [γιατί από την απουσία της ξεκίνησαν όλα]

    καλησπέρα

    ReplyDelete
  8. το ξερω Παυλιτο μου αλλα χαμογελα μας λιγο μωλε :)
    Χρονια πολλα με αγαπη και υγεια!
    Σμουτσ!

    ReplyDelete
  9. Είμαστε πολλοί έτσι τελικά :)
    και ειδικά φέτος
    (αν δεν είχαμε το μικρό, ούτε που θα το καταλαβαίναμε κι εμείς)

    Να περάσεις καλά
    να έχεις υγεία κι αγάπη
    και κουράγιο και υπομονή

    Και που θα πάει;Γιορτές είναι, θα περάσουν...

    Φιλιά :)

    ReplyDelete
  10. Παύλο χρόνια πολλά. Πολλές ευχές για το νέο έτος.
    Όλα θα πάνε καλύτερα έτσι είναι η ζωή. Μια πάνω, μια κάτω.
    Ίσως σου στείλω μέηλ να σου πω τα δικά μου μήπως και παρηγορηθείς ;)
    Να είσαι καλά.

    ReplyDelete
  11. Τα ίδια κι εδώ. Ούτε εγώ στόλισα ούτε και πρόκειται να στολίσω. Κι ας είναι τα Χριστούγγενα η πιο αγαπημένη μου γιορτή.

    Οχι τα φετινά όμως. Οργή, θυμός, ντροπή όλα μαζί τα συναισθήματα που πάνε κι έρχονται πότε ένα ένα πότε όλα μαζί.

    Καλή δύναμη Παύλο μου. Σε όλους μας. Θα περάσει κι αυτό. Το θέμα είναι να μην το ξεχάσουμε. Γιατί αν το ξεχάσουμε, θα το ξαναζήσουμε...

    ReplyDelete
  12. Δεν έχω ούτε εγώ ευχή, γιατί δεν έχω διάθεση. Ένα χαμόγελο ωστόσο, συμπαθείας. Ένα ερωτηματικό και μια παρένθεση που κλείνει, να έτσι ;)

    ReplyDelete
  13. ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΛΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ...
    χαρηκα που σε γνωρησα...
    σκεφτεσε....και μαλιστα δυνατα...
    και εγω ντρπομε.και πολοι αλλοι...
    καλες γιορτες....και βλεπουμε..

    ReplyDelete
  14. Δυστυχως δεν έχουμε την πολυτέλεια να "πέφτουμε"... μόνο όρθιοι μπορούμε να καταφέρουμε κάτι... έστω να συνεχίσουμε να ελπίζουμε.. δεν μπορεί.. κάπου θα μας βγάλει! Καλές Γιορτές!

    ReplyDelete
  15. εγώ πάντως την ευχή μου θα την αφήσω κι ας πέσει χάμο.

    ΚΑΛΆ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΑΓΟΡΙΑΑΑΑΑ

    ReplyDelete
  16. 'Eλα man. Τόσα χρόνια ζούμε εδώ πέρα, δεν ξέρουμε τί μπάχαλο είναι; Τώρα το μάθαμε;

    Σου εύχομαι μια καινούρια χρονιά με καλύτερα κέφια. Σε σένα και στο έτερον ήμισυ. Επίσης να ευχηθώ να μάθουμε όλοι κάτι από όλο αυτό (και μετά ξύπνησα)

    ReplyDelete
  17. Έλα, δες το απλά σαν διακοπές με λαμπιόνια! Να περάσεις καλά και φυσικά πάνω απ' όλα υγεία.

    ReplyDelete
  18. stous agapimenous mou blogger stelnw tin agapi mou kai xronia polla

    ReplyDelete
  19. Καλές Γιορτές Παύλο

    Δεν νομίζω ότι είναι δικό σου το λάθος, αλλά θα περάσει και αυτό όπως τόσα άλλα.

    Το θέμα είναι ότι και παρατηρητής απλός να σαι δεν αλλάζει τίποτα, και να μελαγχολείς ακόμη χειρότερα, τουλάχιστον κάνε λίγο καλύτερη τη μέρα σου και των ανθρώπων γύρω σου και αυτό είναι ένα μεγάλο βήμα.

    Ξημερώνει Χριστούγεννα, Καλά Χριστούγεννα λοιπόν

    ReplyDelete
  20. Gia pollous fetos, including me, den einai kai ta kalytera Xristougenna. Gia ta gegonota ti allo na poume pia, i leksi ntropi ta perikleiei ola! Eyxomai narthoun kalyteres meres kai na xypnisoume apo to "kwma" mas oloi kapoia stigmi!
    Par'ola ayta eyxomai na exeis kales giortes, me ygeia kai oso to dynaton pio omorfes stigmes!

    ReplyDelete
  21. Χρόνια Πολλά λατρεμένε εραστή!!!

    ReplyDelete
  22. χρόνια πολλά! καλύτερα. ομορφότερα. χαμογελαστά. χωρίς ντροπές. με υγεία. έρωτες και αγάπη. φιλιά!

    ReplyDelete
  23. xronia polla polla!!!igeia pano ap ola kai xara!!!na peraseis omorfa tis giortes me agapimena prosopa!!filia kai prospa8ise na aneveis meres pou einai(exeis ta dikia sou pados)!

    ReplyDelete
  24. Μπορεί να μην έχεις ευχές για φέτος, όπως λες, δέξου σε παρακαλώ τις δικές μου για Χρόνια πολλά, ειρηνικά, γεμάτα αγάπη και με την ελπίδα να έρθουν τα καλύτερα!

    ReplyDelete
  25. Παρολα αυτα θα σου ευχηθω τα καλυτερα με την καινουργια χρονια και πανω απο ολα, υγεια και αγαπη!

    ReplyDelete
  26. φανταστικο κείμενο....
    μπράβο σου...
    ολοι ειμαστε λιγο πολύ σκατά...
    και προσποιούμαστε τους χαρούμενους...

    ReplyDelete
  27. Πραγματι, χαλια Χριστουγεννα & μακαρι ολο αυτο να βγαλει καπου, που δυστηχως δεν το βλεπω, αφου ολες οι πλευρες για τους δικους τους λογους καταφεραν να το απαξιωσουν.
    Οποτε i'll drink στην ευχη του mad.

    ReplyDelete
  28. Τί εγινε αστέρι μου ; Δεν κατάλαβα ποιός σε πείραξε;
    Ευχές πολλές....προ ημερων ηρθε στο σπιτι η Παραλλαξη, περιοδικό της Θεσσαλονίκης και ειχε δωσει συνεντευξη μεταξύ αλλων η Κυρια της Βεργίνας. Το καταχάρηκα. Αν τη δεις να μου τη φιλήσεις
    ριτς

    ReplyDelete
  29. Δεν είσαι ο μόνος που εστάνετε έτσι φέτος τησ γιορτές...τα λόγια σου σκέψεις μου. Μια ευχή εχω να κάνω...να έχουμε μνήμη...

    ReplyDelete
  30. Νομίζω ότι είναι τρομερή ευκαιρία αυτά τα χριστούγεννα να δούμε τι πάει στραβα σε αυτήν την χώρα μπας και το διορθώσουμε. Αρχίζοντας ο καθένας από μέσα του.

    Όπως είπε και ο Περικλής Κοροβέσης "μεγαλύτερη πληγή της εποχής μας η αδιαφορία" και αυτή είναι μέσα μας.Ας κάνουμε μια μικρή επανάσταση μέσα μας μπας και γίνει καμιά μεγαλύτερη!

    Χρόνια Πολλά Παύλο!

    ReplyDelete
  31. υγεία και δύναμη να αντέξουμε αυτά που θα έρθουν.

    ReplyDelete
  32. εγώ σου εύχομαι το 2009 να είναι ακριβώς όπως το ονειρεύεσαι και κάτι παραπάνω.... και πάνω από όλα υγεία!!!

    φιλιά πολλά από την Πάτρα!!!

    ΥΓ: η συνταγή που είναι καλέ????

    ReplyDelete

Πόσα μυστήρια να λύσω πια?